بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۸ آذر ۱۶, دوشنبه

سرشماري حيات وحش مناطق حفاظت محيط زيست استان آغاز شد



خبرگزاري دانشجويان ايران - آذربايجان شرقي

مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي از آغاز سرشماري حيات وحش مناطق تحت حفاظت محيط زيست استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه آذربايجان شرقي، به نقل از روابط عمومي اداره كل حفاظت از محيط زيست آذربايجان شرقي، بيوك رئيسي اظهار داشت: با فرا رسيدن فصل تظاهرات جفت‌يابي و به دنبال آن آشكار شدن حيات وحش در دسته‌هاي متمركز در عرصه‌هاي طبيعي سرشماري چهارپايان پستاندار آغاز شده است.
وي اين سرشماري را در چهار منطقه حفاظت شده استان دانست و بيان داشت: 25 اكيپ مناطق ارسباران، پناهگاه حيات‌وحش كيامكي و مناطق شكار ممنوع سهند، كاغذكنان و يكانات را به مدت 20 روز از نيمه دوم آذر سرشماري مي‌كنند.
رئيسي اضافه كرد: جمعيت حيات وحش شاخص مناطق از قبيل قوچ و ميش، كل و بز، آهو، خرس قهوه‌اي و چهارپايان ديگر به روش ترانس كت (روش پيمايشي) شمارش مي‌شوند.
وي با اشاره به هدف از انجام اين سرشماري گفت: نتيجه اين سرشماري اطلاعات جمعيت حيات وحش از لحاظ سن، جنسيت، بالغ يا نابالغ بودن گونه و زمان و مكان مشاهده را اعلام مي‌كند.
رئيسي افزود: در اين سرشماري مختصات دقيق مشاهده حيات وحش از طريق سيستم GPS (سيستم موقعيت ياب جهاني) ثبت شده و با مقايسه نمودارهاي حاصله از سرشماري سال‌هاي قبل، امكان تحليل و بررسي علل افزايش يا كاهش جمعيت وحش ممكن مي‌شود.


مديركل حفاظت از محيط زيست استان اين سرشماري را صرفا مخصوص پستانداران وحشي دانست و عنوان داشت: سرشماري پرندگان از 30 دي در زيستگاه‌هاي آبي، تالابي، حواشي رودخانه ارس و درياچه‌هاي پشت سدهاي استان آغاز مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: