بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۸ مهر ۲۲, چهارشنبه

جشنواره انار در کلیبر


به گزارش مهر از تبريز، تراب محمدي رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در مراسم
 گشايش جشنواره انار در شهرستان کليبر گفت: توسعه گردشگري و افزايش آشنايي مردم و گردشگران با جاذبه هاي تاريخي و طبيعي و گردشگري منطقه مهمرتين هدف اين جشنواره است.
وي با اشاره به اهميت بالاي توليدات کشاورزي در توسعه مناطق، اين توليدات به ويژه شکل سنتي آن را از دلايل جذب گردشگران دانست و افزود: پس از دشت مغان، منطقه خداآفرين از لحاظ کمي و کيفي داراي بهترين محصولات کشاورزي منطقه است و پرداختن به اين مساله مي تواند موجب افزايش حضور گردشگران شود.
محمدي تصريح کرد: برگزاري جشنواره انار به دليل وجود گونه هاي متنوع و منحصر به فرد انار مرغوب انار ايراني در منطقه صورت گرفته و سعي کرديم با معرفي اين محصول مهم که با حداقل سموم و کود هاي شيميايي و به روشي سالم به بار آمده است، توجه علاقمندان به طبيعت را بيش از پيش به منطقه زيبا و تاريخي خداآفرين جلب نماييم.
وي بر استمرار اين جشنواره ها با توجه به توانمندي ها و توليدات خاص روستاها و مناطق مختلف استان تاکيد کرد و افزود: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي براي رشد صنعت گردشگري و توسعه استان، در تعامل با ساير نهادها و دستگاههاي استان جشنواره هاي متنوعي را برنامه ريزي نموده و در فصول مختلف انجام مي شود.
نورالدين پور موسي قلي معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي نيز در اين جشنواره از عزم مسئولان سازمان براي معرفي جاذبه هاي روستاهاي مختلف استان خبر داد و افزود: تاريخ و تمدن اين منطقه بسيار کهن و غني است و نشانه هايي از تمدن و سکونت انسان متعلق به هفت هزار سال قبل از خداآفرين به دست آمده است که نشانه اهميت و موقعيت ويژه اين منطقه در طول تاريخ است.
وي افزود: در سفرنامه اي متعلق به سال 367 هجري قمري از منطقه قره داغ به نام سياه کوه ياد شده و گفته اند که مردم در اين منطقه به 300 زبان تکلم مي کنند، باغها و مزارع بسيار آباد و خرم دارند، بسيار مهمان را مي نوازند به طوري که براي ميوه و خوراکي هيچ پولي دريافت نمي کنند.
پور موسي قلي با اشاره به اين موضوع که گردشگري در حال حاضر به عنوان سومين صنعت پر در آمد در جهان مطرح است گفت: صنايع نفت و خودرو نيز به تدريج کنار خواهند رفت و گردشگري به عنوان پردرآمد ترين صنعت جهان مطرح خواهد شد.
وي افزود: به همين دليل لازم است با سرعت و دقت لازم به اين صنعت و صنايع وابسته به آن توجه نماييم تا سهمي در خور تاريخ و فرهنگ و جاذبه هاي بي بديل و بي مثال کشورمان از اين صنعت عايد کشورمان گردد.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اشاره به موفقيت چشمگير آذربايجان شرقي در جذب مسافران تابستاني و کسب رتبه دوم در گردشگري تابستاني، تصريح کرد: اقداماتي مانند برگزاري جشنواره هاي موردي و منطقه اي مي تواند روند رو به رشد جذب گردشگر در تمام فصول را حفظ نمايد.
پور موسي قلي از اهميت همکاري نهاد ها و سازمانهاي مختلف در توسعه گردشگري صحبت نمود و گفت: امنيتي که توسط نيروهاي انتظامي در سطح استان ايجاد شده است، راههاي خوب و امن، مراکز اقامتي و خدماتي بين راهي، فعاليت شبانه روزي شهرداري ها و ساير مراکز باعث شده امروز سفر به مناطق مختلف آذربايجان شرقي يکي از اوليت هاي مد نظر گردشگران قرار گيرد.

هیچ نظری موجود نیست: