بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۷, پنجشنبه

دین مردم ارس کنار ( حضرت نوح )

دین مردم ارس کنار

از شواهد و قراین هویداست که در طول سالیان دراز ، پیش از میلاد مسیح (ع ) فرستادگان و پیامبران بسیاری در سرزمین آذربایجان خصوصاً سواحل رودخانه پربرکت و همیشه خروشان ارس ، از سوی خداوند مبعوث گردیده و ملت و طایفه خود را به یگانه پرستی فرا خوانده اند . چنانکه از تاریخ پیداست عده ای از آنها در کار خود موفق شده اند و عده ای دیگر نا موفق و نا امید گردیده و از خداوند متعال خواستار محو و نابودی بت پرستان شده اند .
حضرت نوح ( ع ) یکی از این پیامبران گرامی خداوند بود که در سواحل رود ارس و نزدیک کوه بلند جودی ( آغری یا آرارات ) و با احتمال زیاد در منطقه نخجوان ( نوح جیخان ، یعنی شهری که نوح از آنجا ادعای پیامبری کرده ) رسالت و پیامبری را برای قوم خود اعلام کرد . ایشان پس از سالیان دراز دعوت و تبلیغ فقط توانست خویشان و بستگان نزدیک و عده ای معدود از اطرافیانش را به یکتا پرستی جلب نماید چون از زحمات بیشتر خود نتیجه کمتری بدست آورد از قوم نادان خود کاملاً نا امید گشته و از خداوند یکتا نابودی آنها را خواستار شد و خداوند تقاضای وی را اجابت کرد . وی همراه مومنانش بر سفینه ای که ساخته بود ( کشتی نوح ) نشستند ، سپس طوفانی سهمگین برخاست و بارانسیل آسا باریدن گرفت آب روی زمین را فراگرفت و با بالا آمدن آب کشتی نوح نبی را بلند کرد .کافران و بت پرستانی که در دین خود اصرار می ورزیدند جملگی در آن دریای خروشان و بیکران غرق و هلاک گردیدند .

تصاویر بالا توسط باستان شناسان از همین مناطق کشف گردیده و ترجمه نوشته روی یکی از آن تخته پاره ها این است :
ای خدای من ! و ای یاور من !
به رحمت و کرامت مرا یاری نما !
و بپاس خاطر این نفوس مقدسه
محمد (ص ) ، ایلیا =علی (ع ) ، شبر = حسن (ع) ، شبیر = حسین (ع) ، فاطمه (ع)
آنانکه همه بزرگان و گرامی اند !
جهان به برکت آنها برپاست ! به احترام نام آنها مرا یاری کن !
تنها تویی که میتوانی مرا به راه راست هدایت کنی ! ( صفحه 128و 129 کتاب جلفا از دیرباز تاکنون )
بزودی درباره جرجیس (ع ) و .....

هیچ نظری موجود نیست: