بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

به کدامین گناه این دو کودک ورزقانی جان خود را از دست دادند ؟

طبق معمول وبلاگ یوخا را بازدید میکردم که خبر ناگواری را داده بود . دلم به درد آمد . آقای خضوعی حادثه ناگواری را گزارش کرده بودند . بخوانید ، حتما شما نیز بینهایت متاسف و متالم خواهید شد . راستی چه کسی در این حادثه مقصر است ؟ضمن تسلیت به خانواده های داغدار ، عین مطلب را از ویلاگ یوخا می آوریم شاید گوش شنوایی پیدا شود و به این کمبود ها وفقر و نداری پایان دهد . و این پاکترین و صادقترین و قانع ترین و مومن و مخلص ترین انسانهارا برای داشتن  امکانات اولیه یاری نماید.
دو کودک چئراغلی دیگر به چئراغلی برنگشتند

دو دانش آموز 14 و 15 ساله که برای تحصیل مجبور بودند از روستای خود ـ چئراغلی ـ به روستای شخملو بروند و برگردند، به کام بهمن افتادند و هرگز به آغوش مادر بازنگشتند. این فاجعه در شهرستان ورزقان روی داده است. شهرستانی که بیش از 80 درصد جمعیت آن روستانشین هستند و لابد باید نگاه نخست سرمایه گذاری ها در توسعه ی روستایی متوجه این شهرستان می شد. اما چنین نشده و هزاران روستایی ترک روستای خویش کرده اند. دو سال پیش که خبر آمد « مرد » ی در روستای « کلو » ی ورزقان به تنهایی مانده است تا آخرین چراغ آن خاموش نشود، عمق درد نمایان شد. حالا در پی این رویداد شرح ها داده می شود و توجیه ها صورت می گیرد و اما آن دو کودک بی گناه دیگر زنده نمی شوند و هیچ چیز دیگری جای خالی آن ها را برای مادر و پدرشان پر نمی سازد.
اما حداقل انتظار می رود برای پذیرش قصور از سوی مقامی و برای همدردی و ادای احترام به درد جامعه، کسی در این میان استعفا دهد! آیا چنین می شود؟!
جان باختن دو دانش آموز بر اثر ریزش بهمن
دو دانش آموز ورزقانی براثر ریزش بهمن جان باختند.
بهمن فقر و اهمال کاری جان دانش آموزان ورزقانی را گرفت!

هیچ نظری موجود نیست: