بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۸ تیر ۱۵, دوشنبه

آغاز عمليات ‌فنس‌كشي محدوده منطقه آزاد ارس‌


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ارسلان فتحي‌پور نماينده مردم كليبر و هوراند و رئيس كميسون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در آيين آغاز به كار اين پروژه با اشاره به اهميت الحاق منطقه خداآفرين به محدوده منطقه آزاد ارس گفت: منطقه خداآفرين با بهره‌مندي از زمين‌هاي مستعد كشاورزي و جاذبه‌هاي طبيعي گردشگري از پتانسيل‌هاي ويژه‌اي براي انجام سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي و خارجي برخوردار‌ست و پيوستن آن به محدوده منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس اهميت آن را در توسعه اين منطقه دو چندان مي‌كند. وي افزود: سازمان منطقه آزاد ارس و مديريت آن تلاش بسياري را براي توسعه و پيشرفت مناطق محروم مرزي موجود در محدوده منطقه آزاد انجام مي‌دهند و وظيفه تمام نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي نيز در شرايط حاضر همكاري نزديك و دلسوزانه با اين سازمان است تا بدين وسيله مشكلات موجود بر سر راه توسعه اين منطقه مرتفع و توسعه پايدار در اين منطقه محقق شود. رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي همچنين در ادامه اصلاح قوانين اقتصادي موجود را يكي از ضرورت‌هاي اصلي رونق اقتصادي كشور دانست و تصريح كرد: يكي از اصلي‌ترين زمينه‌ها و بسترهاي توسعه، قوانين و مقررات جاري در كشور است كه با توجه به گذشت چندين دهه از تصويب بسياري از اين قوانين در عرصه‌هاي اقتصادي، اين قوانين نيازمند به روز رساني و آسيب‌سنجي است. فتحي‌پور خاطر نشان كرد: اميدوارم تا با اصلاح قوانين اقتصادي و جلوگيري از فساد اقتصادي در حوزه‌هاي مختلف به توانيم رونق اقتصادي را با جذب سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي فراهم آوريم. عباس رنجبر، رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد ارس‌ نيز در اين مراسم تكميل زيرساخت‌ها و بسترهاي مورد نياز براي انجام امور توليد و بازرگاني و بهره‌مندي از مزاياي مناطق آزاد را هدف و برنامه اصلي سازمان منطقه آزاد ارس ذكر كرد و افزود: در حال حاضر اصلي‌ترين برنامه و هدف سازمان منطقه آزاد ارس ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي تكميل شدن بسترهاي مورد نياز فعاليت سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي در اين منطقه است كه در اين راه به همراهي نمايندگان مجلس و سازمان‌ها و نهادهاي مختلف نيازمنديم. وي گفت: با توجه به افزايش محدوده منطقه آزاد ارس و گسترش آن به بيش از 51 هزار هكتار و در سايه تلاش همكاران مختلف در سازمان منطقه آزاد ارس توانستيم تا با فاصله كمتر از چهار ماه از ابلاغ محدوده جديد از سوي هيئت وزيران عمليات نقشه‌برداري را از محدوده مصوب انجام داده و امروز شاهد آغاز عمليات فنس‌كشي در محدوده منطقه عمومي خداآفرين باشيم. ‌محدوده منطقه آزاد ارس در منطقه عمومي خداآفرين بيش از 6 هزار و 100 هكتار است و فنس‌كشي آن به طول 36 كيلومتر با اعتباري بالغ بر 30 ميليارد ريال آغاز شد.
------
پی نوشت :
کاش نماینده ما ( آقای ساز دار نیز یک تکانی بخودشان میدادند و باقی مانده مدت نمایندگی را فعالتر نسبت به رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود وارد گود می شدند . بقول شاعر ما زیاران چشم یاری داشتیم .
به این نماینده فعال هوراند و کلیبر نیز خسته نباشید عرض میکنیم .همه نمایندگان نماینده همه مردم ایران هستند

هیچ نظری موجود نیست: