بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۸ شهریور ۲۹, یکشنبه

جاذبه‌هاي گردشگري




منطقة حفاظت شدة آينالو زير نظر سازمان محيط زيست شهرستان کليبر قرار دارد.
يکي از راه‌هاي دسترسي به آينالو از طريق جادة پارس آباد - جلفا مي‌باشد. راه‌هاي منتهي به منطقة حفاظت شدة آينالو نواري سبزرنگ از درختان و درختچه‌هاي بلند قامت مي‌باشد.
طبيعت اين محدوده بسيار زيبا و سحرانگيز است و هر بيننده‌اي را بر سر ذوق مي‌آورد. اين مسير زيبا و سرسبز دلزدگي و خستگي را از وجود انسان مي‌زدايد و آرامشي غيرقابل تصور به انسان مي‌بخشد.
در فصل بهار و تابستان هنگام تردد در جادة آينالو باد خنک و دلپذيري صورت انسان را مي‌نوازد و رايحة دلپذير گل‌ها و گياهان وحشي که در سراسر حاشية جاده روييده‌اند، انسان را به وجد مي‌آورد.
درختان تمشک و انار و آلوچه وحشي در حاشية جاده آينالو خودنمايي مي‌کند و زيبايي طبيعت را به رخ مي‌کشد. منطقة جنگلي و زيباي آينالو در حقيقت محل نگهداري مارال‌ها و آهوهاي وحشي مي‌باشد. در اين منطقه براي گردشگران امکانات مناسبي در نظر گرفته شده استو اقامتگاه‌هايي براي استراحت و اتراق وجود دارد
از جاذبه‌هاي ديگر گردشگري اين منطقه مي‌توان به ساختمان ثبت شدة طومانيانس اشاره کرد.

درآذربايجان موسيقي عاشيقي جايگاه خاصي دارد.در اين منطقه همانند ساير مناطق عاشيق‌هاي آذربايجاني ترانه‌هاي زيباي محلي را با ساز دلنواز خود مي‌نوازد و انسان را به رويايي زيبا فرو مي‌برند.
از ديگر انواع موسيقي آذربايجاني موسيقي مقامي است که اجراي آن در اين منطقه متداول است.
استقبال از عيد نوروز و ساير جشن‌هاي مذهبي از آداب و رسوم مردم اين منطقه مي‌باشد.
پوشاک مردان آينالو شامل کت، شلوار، پيراهن، جليقه و کلاه و ساير لباس‌هاي متداول در شهرها مي‌باشد. زنان نيز در پوشش لباس از الگوهاي شهري متأثرند.
مهم‌ترين صنايع دستي آينالو بافت انواع گليم، جاجيم و کتان مي‌باشد.
عسل و خشکبار از انواع سوغاتي‌هاي محلي اين منطقه هستند.
از غذاهاي محلي مي‌توان به کباب، انواع آش‌ها، آبگوشت و نان محلي اشاره کرد.

دسترسي: مسيرهاي منتهي به منطقة حفاظت شدة آينالو شامل جادة پارس آباد - جلفا، بالاتر از سه‌راهي اسکانلو، کليبر - آينالو و نوجه مهر - آينالو است.
منبع سایت گردشگری آذربایجان و اینترنت

هیچ نظری موجود نیست: