بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۹ خرداد ۲, یکشنبه

ورزشکاران و چابکسواران عشایر آذربایجان شرقی با هم به رقابت پرداختند

به گزارش خبرنگار مهر در کلیبر، این دوره از مسابقات که از صبح تا عصر جمعه در روستای صومعه شهرستان کلیبر برگزار شد با استقبال بیش از 40 هزار نفر از روستاییان و عشایر منطقه همراه بود.




در این جشنواره فرهنگی ورزشی که با حضور هزاران علاقمند به طبیعت و ورزش های روستایی برگزار شد، در بخش ورزشی، عشایر استان در رشته های دو و میدانی، طناب کشی، کشتی پهلوانی و اسب دوانی با هم به رقابت پرداختند و به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایز نقدی و حکم قهرمانی از سوی اداره کل تربیت بدنی و فدراسیون ورزش های روستایی و عشایری اهدا شد.
مراسم افتتاحیه این رقابتها با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و با نواخته شدن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در رشته اسب دوانی این جشنواره و در بخش مردان که در پنج کورس برگزار شد، در کورس اول محمد اقدمی، شکر حسین زاده و علی فرج پور به ترتیب اول تا سوم شدند
در کورس دوم شاهرخ علی محمدی، ایرج محمدی و جواد عبادی، در کورس سوم احد جندی، مهرداد درمست زاده و شهروز حاج خواجه لو، در کورس چهارم پیمان محمدی، میثم متقی زاده و سلمان قدرتی و بالاخره در کورس پنجم احد حاج خواجه لو، اسماعیل روحی و رشید پیمان به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش بانوان نیز که تنها با شرکت سه سوارکار زن عشایر برگزار شد، ثریا بیرامی موفق به عبور از خط پایان شد و دیگر سوارکاران در اواسط مسیر از روی اسبهای خود به زمین افتادند و نتوانستند مسابقه را به پایان ببرند.
در بخش فرهنگی این جشنواره نیز نمایشگاه کوچکی از صنایع دستی عشایر استان در "آلاچیق" های عشایر برپا بود که این نمایشگاه با استقبال مردم حاضر در محل جشنواره مواجه شد.
اهدای 30 میلیون ریال جایزه به ورزشکاران
در این مسابقات، از سوی ستاد برگزاری مبلغ 30میلیون ریال برای نفرات برتر چابک سواران اهداء شد.
در بخش فرهنگی این جشنواره نیز نمایشگاه کوچکی از صنایع دستی عشایر استان در "آلاچیق" های عشایر برپا بود که این نمایشگاه با استقبال مردم حاضر در محل جشنواره مواجه شد.
جشنواره عشایر مکانی برای ارتقای جسمی و معنوی است

سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل تربیت بدنی آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: این جشنواره به منزله جشنواره ای معنوی، حماسی و ورزشی می باشد و بهترین مکان و موقعیت برای شادی و ننشاط است و از برگزارکنندگان ان تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: این دوره از جشنواره در صومعه کلیبر متفاوت تر از دوره های برگزار شد و تربیت بدنی استان بر خود می بالد که در کنار فدراسیونهای روستایی و عشایری دستگاه های اجرایی خدمتگزاری برای جامعه روستایی و عشایری را انجام می دهد .
اسبقیان مسابقه اسب داونی را یکی از ورزش های سفارش شده از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) بر شمرد و گفت: با ایجاد فضای مناسب برای انجام این رشته در جشنواره سال آینده در همین مکان سال آینده پیست سوارکاری در این منطقه ایجاد خواهد شد.
مدیرکل تربیت بدنی آذربایجانشرقی از عشایر به عنوان حامیان اصلی انقلاب یاد کرد و گفت: عشایر همیشه ودر طول همه دوران حامی انقلاب بوده و هیچگاه زیر بار ظلم نرفته است.
وی افزود: پیرویت از راه امام، روحیه حق طلبی، شجاعت، ساده زیستی، حمایت از حق مظلوم و مردانگی از ویژه گی های بارز عشایر ایران است.
مدیرکل تربیت بدنی آذربایجان شرقی در ادامه بیش از هر چیز حضور بسیار خوب نیروی انتظامی ، پرسنل زحمتکش هلال احمر و اورژانس همچون سالهای گذشته تشکر کرد و گفت: نظم محل برگزاری متفاوت تر از سالهای قبل بود و جا دارد از همکاری استانداری آذربایجانشرقی ، فدراسیون ورزشهای روستایی و عشایری کشور ، فرمانداری شهرستان کلیبر ، صدا و سیمای مرکز آذربایجانشرقی و هیات ورزش روستایی و عشایری و سوارکاری استان و سایر دستگاههای اجرایی آذربایجانشرقی در این دوره از مسابقات که نشان از توجه ویژه به ورزش منطقه آذربایجان تقدیر تشکر کرد.

هفدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی با همت و همکاری اداره کل تربیت بدنی، فدراسیون ورزشهای روستایی و عشایری، هیئت ورزشهای روستایی و عشایری آذربایجان شرقی، فرمانداری و اداره تربیت بدنی شهرستنان کلیبر، نیروی انتظامی و دیگر ارگان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در روستای صومعه واقع در منطقه حصرتان شهرستان کلیبر برگزار شد.

گزارش تصویری خبرگزاری ها

گزارش تصویری ایرنا
گزارش سوم ایسنا
خبر گزاری ایسنا آذربایجان
گزارش دوم ایسنا






هیچ نظری موجود نیست: