بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۷ مرداد ۳۱, پنجشنبه

سخن روز ( اعتیاد)


اعتیاد


مسئله ای که باعث شد تا دوباره در باره ی اعتیاد بنویسم مرگ دومین جوان محله .....بود که از شروع تابستان تا به امروز ..در اثر تزریق مواد مخدر جان خود را از دست
داده اند.
راستی ! چرا ما نسبت به این مسئله تا این اندازه بی تفاوت و بی مسئولیت هستیم! ؟
آیا واقعاً این مشکل راه حل و چاره ای ندارد ؟ تا چه مدت ما نظاره گر فساد و تباهی و از بین رفتن جوانان کشور مان خواهیم بود ؟ آیا فکر نمی کنید این اژدهای چند سر روزی از خانه من وشما هم سر در بیاورد ؟
بعد از مرگ دومین جوان در یکی ، دو ماه اخیر با هرکسی از دوستان و آشنایان صحبت کردیم می گفتند " خانواده اش راحت شد ، معلوم بود که هیچکس از رفتنش ناراحت نبود ، ... و شاید بنوعی خرسند هم بودند . شاید اینگونه تصور میکردند که نبود او یعنی یک معتاد ، یک مزاحم ، یک انگل کمتر !!! ولی زهی خیال باطل ..!!!!
چه بدبخت هستیم ما ، که با دستان خود جوانان مان را به سینه خاک می سپاریم و به انتظار مینشینیم تا نوبت دیگری فرا رسد و آنگاه روز از نو روزی از نو ، و اینگونه که از حال و هوای این محله کوچک معلوم است ، باید منتظر قربانیان دیگری هم باشیم ، اصلاً خیلی از این جوانان که در گوشه و کنار این میدان...پرسه میزنند مدتهاست که مرده اند . اینها مرده های متحرکی هستند که دنبال هم پا ، هم منقل میگردند و افسوس که صید زیاد است و صیاد ها ماهر و طعمه هایشان پر طمطراق و اغوا کننده ، که حتی اغلب خود صیاد هم شکار میشود .
مسئله هر روز حاد تر میشود ، بنظر میرسد کلینیکهای ترک اعتیاد هم چاره ساز نبود . این درخت تنومند چنان در تار و پود جامعه ریشه دوانده است که قطع چند شاخه و برگ ، چاره کار نیست .
خطر بیخ گوشمان است ، با شکلهای گوناگون (رنگین و اغوا کننده ) و به برکت این وسایل ارتباطی ( اینترنت و ماهواره ) گاهی بروز و اغلب جوانان ما خام و بی تجربه .
پدر ، مادر ، برادر ، خواهر ، معلم ، استاد ، بازاری ، کارمند ، روحانی ، پلیس ، وزیر و وکیل و قاضی ، بهوش باشیم . دشمن نقطه حساسی را هدف گرفته است و چاره این کار فقط بگیر و ببند نیست ، این مسئله کار فرهنگی میخواهد ، همه اش دیگران را متهم نکنیم ، " ماخود هم مقصریم "
اعتیاد هر جوان زنگ خطری است برای جامعه ، هرچه زودتر باید فکر اساسی کرد و گرنه هیچکس از دست این دیو بدبختی در امان نیست و هرلحظه ممکن است از طریقی که اصلاً بفکر ما هم نمیرسد به حریم خانه ما راه پیدا بکند و " آنوقت دیگر مصیبت شروع شده است " ...... والسلام

هیچ نظری موجود نیست: