بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۷ مرداد ۲۹, سه‌شنبه

برخی مدیران استان ......




برخی مدیران استان نسبت به کارکرد مناطق آزاد شناخت کافی ندارند
عباس رنجبر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست خبری خود با خبرنگاران استان گفت: برای ایفای نقش منطقه آزاد ارس در سطح کشور و دنیا ابتدا باید شناخت کافی از این منطقه و کارکرد های آن در بین مدیران استان بوجود بیاید که متاسفانه اکنون شناخت دقیقی از کارکرد های مناطق آزاد در بین برخی از مدیران استانی وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد ارس وابسته به هیئت دولت و زیرنظر شورای عالی مناطق آزاد فعالیت می نماید ادامه داد: عدم شناخت از منطقه در برخی موارد تا حدی است که از این منطقه و سازمان بعنوان بخش خصوصی یاد می شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تنش های سابق مدیریت استان با مدیریت منطقه اکنون نیز وجود دارد گفت: استاندار محترم استان دغدغه توسعه این منطقه را دارد و خوشبختانه می توان گفت حداکثر تفاهمی که می توانست بین مدیریت استان و مدیریت منطقه ایجاد شود اکنون بوجود آمده است که این ناشی از انطباق حداکثری نظرات و سیاستهای کلی توسعه منطقه و استان است.
مهندس رنجبر با اشاره به تاثیر مثبت منطقه آزاد ارس در اشتغالزایی شهرستان جلفا گفت: بواسطه پروژه های عمرانی سازمان که حداقل 4 ساله اجرا می شوند نزدیک به یک هزار نفر مشغول بکار هستند ضمن اینکه واحدهای صنعتی فعال منطقه که 44 واحد هستند نزدیک به 2500نفر اشتغالزایی نموده اند.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد ارس نیز هم اکنون 270 نفر پرسنل را به شکلهای مختلف قراردادی و جذب کرده است که بالای 90 درصد از افراد جذب شده بومی این منطقه هستند و افراد دیگری بسته به نوع تخصص و دانش و تحصیلات از دیگر نقاط کشور جذب شده اند.
وی با اشاره به استراتژی های منطقه آزاد ارس در زمینه کشاورزی، گردشگری، آموزش عالی و صنعت گفت: در 9 ماهه اول سال پیش 36واحد و در سه ماه آخر همان سال 24شرکت به ثبت رسیده است که رشد 50صدی نسبت به 9 ماهه اول سال را نشان می هد.
مهندس رنجبر با اعلام اینکه در سالهای گذشته سرمایه گذارانی در این منطقه با عنوان دپو های سوختی شکل یافته اند که مشکلاتی را ایجاد کرده اند ادامه داد: سیاست کنونی ما جمع آوری دپو های سوختی از شهرک صنعتی منطقه ارس است و در این راستا نیز تاکنون 6 شرکت از این شرکتها خریداری شده و تغییر کاربری سرمایه گذاری داده شده است. تا ضمن ایجاد امنیت سرمایه گذای در منطقه شائبه قاچاق نیز از بین برود.
وی با اشاره به اینکه انتقال سرمایه گذاری از یک نقطه منطقه در داخل کشور به منطقه آزاد ارس هیچ مشکلی از مشکلات کشور را حل نمی کند تصریح کرد: به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی اعم از سرمایه گذاران خارجی یا ایرانیان مقیم خارج کشور هستیم.
مهندس رنجبر با انتقاد از رقابت سایر بخش های مشابه در دولت با مناطق آزاد گفت: رقابت منطقه آزاد با شهرک سرمایه گذاری خارجی استان با توجه به موقعیت و نزدیکی به مرکز استان و فرودگاه بین المللی تبریز و... کاملا یک طرفه است و برای توسعه منطقه نیاز به یک همدلی همه جانبه و ملی است که در این صورت نه تنها این منطقه بلکه مناطق و استانهای همجوار نیز از این توسعه بهره مند خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست: