بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۸ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

سفراي 40 كشور جهان در كليبر حضور مي‌يابن


ه گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر ارتباطات نماينده مردم كليبر در مجلس، ارسلان فتحي‌پور امروز در بازديد از برخي پروژه‌هاي گردشگري منطقه اين حضور سفرا و سرمايه‌گذاران را فرصتي استثنايي براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري و سرمايه‌گذاري اين منطقه دانست.
وي تصريح كرد: در شرايط كنوني اقتصاد جهان، استفاده مطلوب از فرصت‌هاي پيش رو براي جذب سرمايه‌گذاران در ايران بايد بيش از گذشته مورد نظر مسئولان و فعالان بخش خصوصي كشور قرار گيرد و اين خود كمك مي‌كند تا اينكه توانمندي‌هاي گردشگري اين كشور به تمام سرمايه‌گذاران دنيا معرفي شود.
نماينده مردم كليبر و هوراند در مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري ارسباران به دليل وجود مزيت‌هايي منحصر به فردي كه دارد زودبازده و در كوتاه مدت قابل برگشت است.
فتحي‌پور عنوان داشت: صنعت توريسم صنعتي سالم، كم هزينه اما پردرآمد است كه بايد با برنامه‌ريزي صحيح در جامعه توسعه يابد.
وي با اعلام اينكه رسانه‌ها اصلي‌ترين عامل توسعه دهنده صنعت توريسم هستند، تاكيد كرد: رسانه‌هاي جمعي اصلي‌ترين نقش را در توسعه، شناسايي و معرفي صنعت توريسم دارند و به خوبي مي‌توانند زمينه را براي اجرا و تكميل طرح‌هاي گردشگري و استقبال توريسم فراهم كنند.
نماينده مردم كليبر و هوراند در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: توسعه گردشگري از مسائل مهمي كه وابستگي كشور به درآمدهاي نفتي را كم مي‌‌كند و همه‌ متوليان امر بايد به اين مهم توجهي ويژه داشته باشند.
فتحي‌پور ابراز داشت: آذربايجان شرقي با 8 ميليارد تن ذخيره معدني حدود 11 درصد ذخائر معدني كشور را داراست كه پس از كرمان دومين استان داراي معادن عظيم معدني و در استخراج معادن مس پس از كرمـان و يـزد، سومين استان كشور است.
وي گفت: وجود اين ذخائر معدني در مناطق مختلف استان نشان‌دهنده ظرفيت‌هاي بسيار مناسب و بالقوه استان در اين زمينه است كه در صـورت توجه بيشتر تحولات عظيمي در رشد و توسعه اقتصادي و همچنين اشتغال‌زايي استان به وجود مي‌آيد.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي منطقه ارسباران را در آذربايجان شرقي يكي از سحرانگيزترين مناطق كشور و جلوه‌گاه شكوه طبيعت در ايران اسلامي ذكر كرد و افزود: ارسباران با چشم‌اندازي زيبا و كوه‌هاي سر به فلك كشيده با وجود برخي كم‌لطفي‌ها سال‌هاي متمادي بافت طبيعي خود را حفظ كرده و چهره استوارش را براي هميشه تاريخ ماندگار كرده است.
اين نماينده اصولگراي مجلس منطقه ارسباران را با تمام جذابيت‌ها و استعدادهاي بالقوه در بخش گردشگري نيازمند توجه بيشتر و تقويت زيرساخت‌هاي آن در اين زمينه دانست و اظهار اميدواري كرد با مشاركت و سرمايه‌گذاري بخش دولتي و خصوصي در اين بخش شاهد رونق اقتصادي منطقه، ايجاد اشتغال پايدار و گسترش اين صنعت در منطقه ارسباران باشيم.
فتحي‌پور توسعه منطقه آزاد تجاري ارس تا منطقه خداآفرين را نيز يكي از آيتم‌هاي توسعه منطقه برشمرد و اظهار داشت: مسئولان شهرستان كليبر و منطقه آزاد ارس آماده ارائه هرگونه خدمات و ارائه تسهيلات ويژه به سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در راستاي سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري هستند.
سنگ مس، آهـك، مواد اوليـه صنعت سيمـان، خاك‌هاي صنعتـي، سنگ گچ، سنگ‌هاي تزئيني و ساختماني، مهم‌ترين مواد معدني در آذربايجان شرقي است.

هیچ نظری موجود نیست: