بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۸ مرداد ۲۶, دوشنبه

روستای زیبای قره گؤوز


وقتی از مرند بسوی جلفا حرکت میکنید بعد از عبور از ایستگاه روستای زال نرسیده به ورودی دره دیز ، تابلوی کوچکی جلب توجه میکند که روی ان نوشته شده :

روستای قره گوز

این روستا که اکنون خالی از سکنه میباشد توسط کوههایی احاطه شده است و و راه صعب العبوری دارد که ورود به روستا را مشکلتر میکند . روستا دارای مناظر بینظیری میباشد . گرچه دیگر از از صدای کوسفندان و بره ها و صدای مردان و زنان وبچه های ده خبریا اثری نیست و سکوت محض در خانه های خالی و ویران شده حکم فرما است و اطراف چشمه روستا خا لی از دختران کوزه به دست میباشد ، و مردمش به هزاران دلیل در شهرهای دور و نزدیک ساکن شده اند و با شناختی که من از مردم مهربان و فهیم کاردان این روستای زیبا دارم هنوز نیز وقتی از روستایشان صحبت می شود هزاران خاطره گفتنی در سینه دارند و خیلی هایشان نیز هنوز بعد از سالها دوری از روستا ، خودرا وابسته به آن میدانند و حداقل سالی یک بار به آن سر میزنند و بعضی از آنها برای اینکه روستایشان فراموش نشود کارهای کشاورزی و زنبورداری با تمام مشقاتی که دارد در آنجا انجام میدهند . و وقتی صحبت از گذشته های دور روستا بمیان می آید ، با چه حرارتی از روزهایی که روستا از رونقی برخوردار بوده حرف می زنند .

از کسانیکه در باره این روستای وابسته به شهرستان مرند و چسبیده به شهرستان جلفا که عده زیادی از اهالی آن در هادیشهر ساکن شده اند ، مطالبی از ( تاریخ ، آداب و سنن و ....) و همچنین تصاویری ، دارند به آدرس ایمیل اینجانب

Hgsad2003@gmail.com

ارسال یا از ساعت 9 تا 12 با تلفن 09378954036 تماس بگیرند .

مطالب ارسالی بنام خود ارسال کننده در بلاگهای شهرستان جلفا ، ارسباران ، آلبوم شهرستان جلفا و هادیشهر درج خواهد شد . قبلاً از همکاری و نظر لطف عزیزان تشکر و قدر دانی میگردد .

هیچ نظری موجود نیست: