بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۸ شهریور ۶, جمعه

جذب سرمايه نيازمند ايجاد انگيزه هاي كافي در سرمايه گذار است


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)منطقه آذربايجان شرقي، ارسلان فتحي‌پوردر ديدار با مسئولان و مديران منطقه كليبر به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: سرمايه‌خواه براي اينكه سرمايه‌گذار را به سوي خود بكشاند بايد انگيزه كافي را در وي ايجاد كرده باشد.
وي تصريح كرد: لازمه اين كار اين است كه سرمايه‌خواه خودش تحليل و چشم‌انداز مناسب، شفاف و روشن با همه متغيرهاي ريز و درشت تاثيرگذار بر پروژه مدنظر سرمايه‌گذاري داشته باشد تا به محض پيدا شدن سرمايه مناسب و سرمايه‌گذار، بدون كوچك‌ترين و كم‌ترين اتلاف وقت، سرمايه‌گذار با انگيزه دو چندان و با شناخت واقعي و تحليل درست اقدام به سرمايه‌گذاري كند تا جايي كه تهديدها و تطميع‌هاي ديگران نيز نتواند وي را از ادامه مسير منصرف كند.
نماينده مردم كليبر و هوراند در مجلس شوراي اسلامي افزود: من واقعا يكي از مشكلات اساسي در زمينه جذب سرمايه‌هاي خارجي را نداشتن تحليل درست خودمان از وضعيت‌هاي موجود مي‌دانم.
فتحي‌پور بيان داشت: اندكي تامل و دقت كافي است كه نشان دهد شرايط سياسي و بين‌المللي ما چگونه است، جذب سرمايه خارجي در شرايط عادي كاري نسبتا سخت و دشوار است چه رسد به اينكه دشمنان ما شبانه روز در حال رايزني و اعمال فشار و تحريم براي شركت‌هايي هستند كه مي‌خواهند در ايران سرمايه‌گذاري كنند.
وي خاطرنشان كرد: ما بايد بپذيريم كه براي غلبه بر اين فشارها تلاش ما بايد چند برابر ساير كشورها باشد.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي عنوان داشت: مسئله دوم در زمينه جذب سرمايه‌هاي خارجي نقص قانون و احيانا عدم وجود قوانين تسهيل‌ساز يا حتي در بعضي موارد ترافيك قوانين متغير است كه مهم‌ترين آنها تضمين امنيت سرمايه است.
فتحي‌پور ادامه داد: يك سرمايه‌گذار بايد يقين داشته باشد كه اگر در پروژه سرمايه‌گذاري شده سودي هم به دست نياورده باشد حتما ميزان سرمايه انجام شده به طور كامل حفظ و به شخص سرمايه‌گذار عودت داده مي‌شود و بالاتر از آن از سياست‌هاي حمايتي لازم كامل بهره‌مند و برخوردار شده باشد.
وي اضافه كرد: براساس اعلام مجله اقتصادي اكونوميست و بانك جهاني، جمهوري آذربايجان در سال 2008 رتبه اول اصلاحات اقتصادي جهان را به خود اختصاص داده بود كه در نتيجه اصلاح قوانين تاسيس شركت اعلام شد چرا كه مدت زمان اين تاسيس را از 60 روز به 11 روز رسانده بود ضمن آنكه امكان پرداخت ماليات را از طريق اينترنت فراهم كرد و واقعا هم از اين مسئله نتيجه گرفت.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي ابراز داشت: رشد اقتصادي جمهوري آذربايجان در سال‌هاي اخير مديون همين نوع نگرش و رويكرد است.

هیچ نظری موجود نیست: