بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه

نماینده کلیبر و هورانددر جمع سفرای خارجی:


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه آذربايجان شرقي، نماینده کلیبر و هوراند افزود: علاقمندم از اراده ملی سیاسی کشورمان در جهت توسعه روابط سیاسی ، اقتصادی ، تجاری فرهنگی و امنیتی کشورمان با تمامی کشورهای جهان ( به استثنای رژیم غاصب صهیونیستی) سخن بگویم بخصوص با کشورهایی که نمایندگانشان در این جمع حضور دارند.

وی گفت : بنده بعنوان عضو کوچکی از پارلمان بزرگ ایران از جایگاه ریاست کمیسیون اقتصادی اعلام میدارم نظام ما در طول 30سال گذشته با پشت سر گذاشتن بحرانهای متعدد و تحمل انواع دشمنی ها ، تحریمها و شرایط سخت تجربه گرانسنگی را در زمینه های مختلف بدست آورده و توانسته در عین حفظ استقلال سیاسی مسیر رو به پیشرفت خود را ادامه داده و جایگاه عزتمندانه خود را حفظ نماید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:بعنوان بخشی از سیاست خارجی کشورمان رهبری نظام ما ، دولت ما ، مجلس ما با هرگونه استفاده سیاسی از علم و تکنولوژی و دانش و اقتصاد توسط هر کشوری مخالف است.

وی افزود: نباید تاوان دولتها را ملتها بپردازند ، همه شما بهتر میدانید که با عارض شدن رکود حاکم بر اقتصاد جهانی و متحمل شدن خسارات و ضررو زیانهای اساسی به برخی بنگاهها و شرکتهای تولیدی کشورهای توسعه یافته ، خود این شرکتها با بررسی ها و پچژوهشهایی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که برای برون رفت از این بحران در برخی از کشورهای در حال توسعه زمینه مناسبی برای فعالیت آنها وجود دارد که هم میتواند نیازهای کشور هدف را تامین بکند و هم علاوه بر سوددهی ضررو زیانهای قبلی آنها را جبران نماید ، پس با علم به این واقعیت چرا نمیتوانند یافته های خود را عمل کنند ؟ برای اینکه دولت بعنوان قدرت سیاسی مانع انجام این کار میشود و آیا بنظر شما اقتصاد بازار از این ناحیه ضرر اساسی نخورده است این اتفاق در حالی افتاد که همان دولتها در بسیاری موارد بدون توجه به حوزه افکار عمومی اقتصاد دانان ، جامعه شناسان، و نخبگان تصمیم میگیرند به بهانه های واهی به کشوری حمله نموده آنجا را اشغال و برای جبران ضرر و زیانهای به جا مانده از جنگ و اشغال منابع زیرزمینی و انرژی آن کشورها را غارت کنند .
نماینده کلیبر و هوراند در مجلس افزود: به عقیده من چنین سیاستهایی است که اقتصاد جهان را گرفتار این منجلاب کرده و تاوان آنرا در قالب بیکاری ، کاهش قدرت خرید و درصورت ادامه وضعیت موجود ، افزایش تورم به مردم جهان بخصوص اقشار آسیب پذیر و فرو دست کشورهای جهان تحمیل میکنند براین اساس است که ما اعلام میکنیم انحصار را نمی پسندیم
تمامی کشورها را به شکستن انحصار دعوت میکنیم .

فتحی پور در ادمه خاطرنشان کرد: ما یکجانبه گرایی را در هیچ عرصه ای نپذیرفته و اعتقاد داریم در عرصه بین المللی هر فن آوری که به رشد و توسعه کمک کند واقعا باید بین المللی و جهانی بوده و تمامی کشورها حق دسترسی و استفاده از آنرا داشته باشد و هر فن آوری و تکنولوژی که مضر و مخل توسعه و امنیت جهانی باشد ، هیچئ کشوری نباید حق دسترسی و استفاده از آنرا داشته باشد، این پذیرفتنی نیست که عده ای بنشینند و برای کل دنیا تصمیم بگیرند که فلان کشور حق استفاده داشته و فلان کشور ندارد.

وی گفت : ماد رعین حال که تواناییهای خود را رایگان عرضه میکنیم در همان حال هم اعلام میداریم که ما نیازهای هم را در زمینه های مختلف داشته ودر این زمینه ها دست استمداد و دوستی به سوی دوستان خود دراز کرده و از آنها انتظار همراهی و همکاری داریم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیتهای عظیمی برای سرمایه گذاری بخصوص در زمینه انرژی ، صنعت و معدن ، گردشگری و کشاورزی و تجارت داشته و ازتمامی بنگاهها و شرکتهای بزرگ اقتصادی برای مشارکت و سرمایه گذاری دراین زمینه دعوت میکنیم.

نماینده کلیبر و هوراند درمجلس افزود: ما از ظهور قدرتهای اقتصادی جدیدمنطقه ای و جهانی استقبال کرده و تلاش میکنیم ایران را بعنوان یک قدرت برتر اقتصادی به جهان معرفی کنیم و مفتخریم به جمع حاضر اعلام نماییم که همه ارکان نظام ما مردم سالار و ازطریق مراجعه به آرای مردم انتخاب میگردد.

وی گفت : آذربایجان عزیز بعنوان عضوی مهم از پیکره ایران پهناور بخش مهمی از همان سرزمین مستعد و مستحق توجه ایرانی است نقش و سهم آذربایجان و تبریز در تمدن ایرانی و اسلامی و سهم ما در توسعه ، امنیت ، فرهنگ و اقتصاد و تجارت غیر قابل انکار است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : این کمیسون بسیار علاقمنداست که در خصوص روابط اقتصادی و تجاری از ظرفیتهای همکاران و همتایان خود در سراسر جهان به نحو احسن استفاده نموده و ازطریق مذاکره و سفرهای حضوری و دیداری در جهت توسعه این روابط گام برداشته و کمک شایانی به دولتها کرده باشد و احیانا موانع موجود را برسر راه گسترش این روابط از طریق تصویب و یا اصلاح قانون برداشته باشد.
--------------
به لینک زیر که تصاویری از مسابقات جام ستارخان ورزقان میباشد سری بزنید
http://www.jamejamonline.ir/pics.aspx?newsnum=100914702792

۲ نظر:

ناشناس گفت...

کاش نماینده شهرستان جلفا نیز در اینگونه مراسم خودی نشان میداد و چهار سال وقت گرانبهای یک منطقه را به هدر نمیداد . حیف رایی که به این دوم خردادی تنبل دادیم

خضوعی گفت...

خضوعی
امروز وبلاگ ها و سایت های اینترنتی نقش اطلاع رسانی قابل توجهی دارند. این هم گامی دیگر از شماست و مبارک باد.
ارسباران حدود 60 سال و قره داغ به بلندای تاریخی نام منطقه ای بوده است که ویژگی های طبیعی فرهنگی اجتماعی خاصی داشته و هویت تاریخی خود را دارد. فرهنگ خاصی در دل آذربایجان داشته که باید حفظ شود. برای حفظ این همه در عصر هجوم رسانه هاابتدا باید جغرافیای این ناحیه احیا شود. این منطقه بیش از 12 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و شهرستان های اهر کلیبر ورزقان هریس جلفا و مشکین شهر در داخل این منطقه هستند یا منطقه ای در داخل آن دارند.
بازخوانی تاریخی منطقه برای شناسایی رویدادهای بزرگ و قهرمان ها و شخصیت های آن مهم است.
هر رسانه گامی بلند در این جهت است. ما به کلیت قره داغ می اندیشیم و برای احیای هویت فرهنگی و مدنی منطقه ای که در تاریخی اثرگذار بوده است.